miércoles, 17 de abril de 2013

Criteris espai - temps


A partir d’un horari d’aula hem pogut treure moltes reflexions que fan referència a una aula d’una escoleta de 0-3 anys i d’allò que pot omplir el nostre horari d’aula. 
  
La importància que té ajustar-se a les necessitats dels infants i no que els infants s’ajustin als adults. Tot tipus d’activitat és important per als infants, i és igual d’important i necessari per el seu desenvolupament una activitat de manipulació i descoberta com el moment de d’higiene. Cobrir les necessitats bàsiques d’aquests infants és una tasca fonamental en aquesta etapa.

Hem de tenir cura de tots els vincles de qualitat que es poden donar a l’escoleta, com per exemple amb les famílies als moments d’entrades i sortides, entre els mestres, entre els infants. En aquesta etapa és important fomentar l’autonomia a través dels hàbits i rutines que es duen a terme en un dia a dia de l’infant.

Conseqüentment, un altre punt a destacar d’aquesta etapa d’infantil és així com té decorada l’aula un educador/a: és important sabre que pengem a les parets de la nostra aula, per què ho pengem, pera qui i quant de temps ho pensarem. Quin tipus de joguines i objectes hi haurà, etc.






Les competències que consider haver treballat són :3.2 i 3.3 ja que he aportat una sèrie de reflexions sobre  l’espai i el temps a l’escoleta, juntament amb la recollida de les activitats que hauria d’haver a una aula 0-3 anys, i com s’hauria d’omplir un horari d’aula per dur a terme una bona pràctica. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario