El
nostre documental consisteix en mostrar diferents vídeos d’infants sobre la visió que tenen del
joc , sobre les seves preferències i interessos.
Hi
ha diferents opinions sobre el joc, tant de mestres, com familiars, sociòlegs,
psicòlegs,etc. Per aquesta raó donarem a conèixer la importància que té el joc en els infants.
El
joc en la infància és una activitat, a més d’agradable necessària per el desenvolupament de les
habilitats intel·lectuals, emocionals i socials dels infants.
Hem
trobat moltes opinions que no valoren la importància que té el joc a l’infant,
quan en realitat pels infants representa una oportunitat natural per afavorir
el seu desenvolupament i el seu pensament creatiu.
A
partir d’aquí hem recopilat opinions de diferents experts ....
D’aquí
un parell de dies podràs veure el nostre documental i podràs opinar!
De veres és important el joc?
“ Creem jocs nous amb mitjans coneguts sobre temes actuals.” Vicky Eckert, inventora de jocs I
dissenyadora
“El repte és escollir materials i mètodes de producció de
gran qualitat que causin el mínim impacte al medi ambient ” Ramon Martin
“El tiempo que dedican los niños españoles a jugar
es insuficiente i un tercio lo hace solo, a causa del estilo de vida de sus familias.” Estudio
observatorio del juego infantil
“ L’escola de 0-3 anys no és necessària ja que només
juguen”. Mare d’una escoleta
del Pla de Mallorca
“ Los juegos infantiles de antaño son mas saludables” Fundación Alimentum
“Es preocupante que un tercio de los niños en España
juegue solo o que los pequeños ya se inicien con tres o cinco años a jugar con
dispositivos electrónicos.” Petra Mª
Pérez Alonso- Geta, catedràtica en teoria de l’educació de la universitat de
Valencia.
“Jugar es sencillo y solo exige 5, 10 o 15 minutos
al día para conseguir los beneficios que aporta el juego y los juguetes en los
niños.” Inma Marín, pedagoga i promotora de la AEFJ
“ Los niños no deberían jugar tanto sino que
deberían forjarse al futuro” polític, H.C
RUSSEL. A 1970: “El juego es una actividad generadora de
placer que no se realiza con una finalidad exterior a ella, sino por si misma”.
BRUNNER, J 1986:
“El juego ofrece al niño la oportunidad
inicial y mas importante de atreverse a pensar, a hablar e incluso a ser el mismo”
HUIZINJA, J
(1972): “ El juego en su aspecto formal,
es una acción libremente ejecutada “como si” y sentida como situada fuera de la
vida corriente , pero a pesar de todo, puede absorber por completo al jugador,
sin que halla en ella ningún interés material ni se obtenga de ella provecho
alguno, que se ejecuta dentro de un determinado tiempo y un determinado espacio
, que se desarrolla en un orden sometido a reglas y que da origen a
asociaciones que propenden a rodearse de misterio o a disfrazarse para
destacarse del mundo real”.
BULHER, K: “Denominamos juego a una actividad dotada de
placer funcional mantenida por él o en aras de él, independientemente de lo que
haga, además , y de la relación de finalidad que tenga”
“ Jugar no només és cosa de nens. Jugar no té edat, perquè
fomenta la comunicació entre persones i uneix les generacions” (Felicitas Eckert, sociòloga
i experta en jocs de societat)
“No hi ha res més seriós que un nen quan juga” ( Friederich Nietzsche).
Per motius de seguretat no podem penjar
el documental al blog, però et convidem a què després de l’exposició a classe
ens pogueu donar la vostra opinió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario