jueves, 30 de mayo de 2013

DOCUMENTALS I PROJECTES DE MILLORA


És molt complicat poder fer una reflexió de tots els documentals i plans de millora que hem pogut veure a classe els dos darrers dijous. Tots han estat molt interessants, creatius i enriquidors per a la meva formació com a futura mestra.

Els que més m’han aportat han estat :

-          El documental sobre el canvi de bolquers basat en Emmi Pikler: aquest documental així com també totes les teories d’Emmi Pikler et fan pensar en la manera que jo ( personalment a la meva escoleta) faig el canvi de bolquers. Et fa qüestionar moltes coses... realment dedico a cada infant el temps necessari? Jo , també soc de les que pensen que el canvi de bolquer és un dels moments més importants per un infant de 0-3 anys, ja que és un moment individual , de tu a tu. I esper que es lluiti per que aquest moment agafi la importància que es mereix. Avui en dia, i ho sé per que ho visc dia a dia a la meva escoleta... el moment del canvi de bolquers no és un moment tranquil..és més un moment d’estrés, ja que és una educadora per 18 infants de 2-3 anys ( dels quals per exemple hi ha 14 bolquers), és molt difícil poder mantenir aquesta calma amb una ràtio tan elevada.  
Hem de seguir lluitant, per aquest moment tan especial entre mestres i infants.

-          Projecte de millora, el paper de les mestres: aquesta proposta a mi em va cridar molt l’atenció, ja que pensava que a les pràctiques feies propostes de millora als infants directament. ME va agradar molt de la manera que ho varen fer, i valor molt la feina feta perquè soc conscient que ha estat una experiència molt enriquidora per a les meves companyes i molt difícil, ja que han hagut de avaluar a la persona que les avalua a elles. Penso que és molt important que una practicant ( que pot ser tingui moltes coses per ensenyar) pugui donar consells i crítiques constructives a les seves tutores.

-          El bon dia: el documental em va agradar molt, però la manera que ho feien les mestres per a mi no era significativa per als infants. Ja que per exemple amb els infants de 1-2 anys tenien el plafó a l’altura de les mestres i no a la dels infants. Aquest moment és un dels més importants del dia a dia a l’escoleta, ja que és un moment de retrobada amb la mestra i amb els teus companys, allà on comparteixes vivències, preocupacions i qualsevol cosa que es vulgui compartir amb la resta d’aula. I el que vaig poder observar en aquestes entrades de bon dia, és que es cenyien bàsicament a qui ha vengut? I qui no ha vengut?
A la meva escoleta, li donam molta importància a n’ aquest moment, i els infants de cada vegada comparteixen més coses amb nosaltres. És un moment molt especial!

-          El racó del moc: aquesta proposta de millora ha estat molt interessant i penso que enriquidora per el centre. A la meva escoleta la duim a terme, però com els ha passat a ells només a l’aula dels infants. I m’ha servit per poder proposar al meu centre de feina que ho duguem a terme a tots els espais que facin servir els infants, ja que sinó no es significatiu. I és una pena que no ho sigui, per què és un moment on és fomenta l’autonomia dels infants.




La competència que he treballat amb aquesta reflexió ha estat la 1.3 ja que he pogut veure diferents experiències per així poder ampliar la meva pròpia formació. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario