domingo, 9 de junio de 2013

AUTOVALORACIÓ DE LES COMPETÈNCIES I ASSIGNATURA

Partint de la primera entrada sobre les competències, la qual vaig reflexionar sobre els meus punts dèbils i els  meus punts forts, avui vull reflexionar quines són les competències que he adquirit o no després de 4 mesos.

Les competències que fan referència a l’anàlisi i reflexió sobre el la gestió i el funcionament dels centres d’Educació Infantil. Es cert, que a dia d’avui és una competència que en manca, i que soc conscient que necessit adquirir ja que m’imposa molt. És una competència que intentaré adquirir en un futur no molt llunyà.
Les noves tecnologies...un punt dèbil, molt dèbil. Però penso que gràcies a l’ utilització del blog i el fet de fer-lo, i de fer una entrada cada setmana, i veure que el blog és una nova eina ( i molt útil) de documentació d’aula, deixa de ser tant dèbil. M’agradaria molt tenir més temps lliure per poder dedicar-lo a n’aquesta competència per què surten resultats extraordinaris!

Aquí ve la GRAN competència per a mi. Les relacions amb la família, informar i implicar-los. La informació diària( com ja vaig dir a la primera entrada) amb les famílies penso que ho duc bé. M’encanta el fet d’establir relacions i vincles afectius amb elles, el meu punt dèbil ve a l’hora de xerrar en públic, de fer reunions, de sabre dir que NO,etc. Com ja vaig comentar, sé que no sabre dir que no, entra dins els meus punts a millorar, per què em costa molt. Poc a poc, estic treballant l’assertivitat, i quan vaig escriure l’altre entrada em vaig proposar lluitar per aquesta competència, i es cert que no la tinc adquirida totalment però si que estic molt orgullosa dels meus esforços diaris, que evidentment només veig fruit jo. 
    
Una de les competències que he treballat més durant aquest “ camí” és la de reflexionar sobre el meu propi procés d’aprenentatge. Durant tot el procés de l’assignatura he identificat els meus punts forts i els dèbils, he aprés a identificar les meves creences i les dels altres, he recollit dubtes i els he resolt, i sobretot he identificat i reflexionat sobre els meus errors i he cercat diferents vies per poder millorar-los. He aprés molt a sabre reflexionar sobre els meus propis errors i he gaudit de sabrer’ls identificar.

Fer aquesta assignatura m’ha ajudat a conèixer aspectes de mi mateixa que pensava que no tenia, i sobretot a coneixer-me millor a mi mateixa i a descobrir totes aquelles competències ( que ni siquiera sabia que tenia, o no les hi havia posat nom) que em mancaven i quines puc potenciar i millorar. Crec que per aquesta professió ( i per moltes més) és important saber reflexionar sobre la teva feina, ser autocrític i acceptar les crítiques que et puguin arribar a fer amb el fi de millorar la teva pràctica professional.

Així doncs , penso que el final del camí, el final d’aquesta assignatura no és un final, és un “ vaig a continuar cercant camins que m’ajudin a millorar, que m’ajudin a trobar, a enriquir totes les capacitats, i competències que tinc”. Estic molt satisfeta del treball fet, que no és poc, tant en qualitat com en quantitat.

Ha valgut la pena l’esforç!








Les competències treballades amb aquesta entrada són : la 1.4 ja que fa referència a l’arribada de conclusions a partir de la contrastació de tota la informació recollida. Ja que he fet una conclusió final de tota la informació recollida durant l’assignatura.


No hay comentarios:

Publicar un comentario